Salon Konepaja katsoo vuoteen 2022

Joulu on jo ovella ja vuosi tulossa päätökseen. Vuosi 2021 oli Salon Konepajalle jännittävä ja lopulta myös menestyksekäs. Syksyyn asti myynti oli hieman jäljessä tavoitteissa, mutta vahvan syksyn ansiosta onnistuimme lopulta odotuksia paremmin. Saimme asiakaskyselyn kautta ruusuja, mutta myös kehitysehdotuksia, jotka aiomme ottaa tarkastelun alle tulevana vuotena. Tässä yhteenveto palautteesta ja asioista, joiden parantamiseen aiomme keskittyä vuonna 2022.

“Luotettava” sekä “avoin” ovat sanoja, jotka palautteesta nousevat usein esille ja olemme siitä erittäin kiitollisia. Luotettavuus ja avoin kommunikaatio ovat aina olleet Salon Konepajan perusarvoja ja on hienoa nähdä, että se on välittynyt myös asiakkaille. Muita avainsanoja ovat muun muassa positiivisuus, rehellisyys sekä laadukkuus. Kyselyn mukaan noin puolet vastaajista aikoo lisätä yhteistyötä Salon Konepajan kanssa tulevaisuudessa, joten olemme selvästi tehneet monia asioita oikein.

Yleisin kritiikin aihe on ollut, ettemme ole pystyneet ottamaan vastaan kaikkia tilauksia kapasiteetin tullessa vastaan. On totta, että olemassa olevalla kapasiteetilla katto on tullut nyt vastaan, emmekä ole pystyneet kaikkiin pyyntöihin vastaamaan. Yksi syy tähän on ollut myös se, että syksyllä myynti veti paremmin kuin alkuvuodesta odotimme. Aiomme vastata tähän vuonna 2022 palkkaamalla lisää osaavaa työvoimaa sekä tekemällä investointeja konekantaan. Kapasiteettia kasvattaessa meidän täytyy pitää myös huolta siitä, että palvelun taso pysyy kasvusta huolimatta korkeana.

Saimme palautetta ja vinkkejä palveluidemme laajentamiseksi uusille osa-alueille ja konekannan monipuolistamiseen. Nämä ovat asioita, joita tulemme jatkossa harkitsemaan. Salon Konepajalle on toisaalta kuitenkin tärkeää, että pysymme alan kärjessä kaikessa mitä teemme. Palveluiden määrää lisättäessä vaara laadun heikkenemiseen on aina olemassa.

Kun asiakkailtamme kysyttiin tekijöitä, jotka vaikuttavat toimittajavalintaan, seuraavat asiat arvioitiin erittäin tärkeiksi:

Palveluiden ja toimitusten joustavuus,
tuotteiden ja toiminnan laatu,
toimitusaika ja -varmuus,
yhteistyön avoimuus ja asioinnin helppous,
annettujen lupausten pitäminen sekä
yrityksen henkilöstön osaaminen ja käytössä oleva teknologia.

Kyselyn perusteella, verrattuna kilpailijoihin, onnistuimme erityisesti asioinnin helppoudessa sekä palveluiden ja toimitusten joustavuudessa. Jatkossa pyrimme siihen, että olette tyytyväisiä myös muihin listattuihin osa-alueisiin. Kaikista vastaajista 90% antoi Salon Konepajalle joko hyvän tai erittäin hyvän kokonaisarvosanan. Se on nöyräksi vetävä luku ja motivoi meitä jatkossa entistäkin parempiin suorituksiin.

Onnellista joulua ja mahtavaa uutta vuotta kaikille Salon Konepajan asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Tulkoon vuodesta 2022 entistä parempi!

Joulukortti 2021

Lataa tästä itsellesi joulukorttimme